Wednesday, September 18, 2013

CSQ@PTPTN Call Centre : Kursus Khidmat Pelanggan

CSQ@PTPTN Call Centre : Kursus Khidmat Pelanggan


Kursus Khidmat Pelanggan PTPTN
6-8 September 2013
Seri Menanti Resort, Kuala Pilah, Negeri Sembilan
32 Kakitangan Call Centre PTPTN

 En Jusuraimi, Unit Latihan & Kompetensi PTPTN sedang memberikan ucapan perasmian kursus..

 Sebahagian peserta lelaki dalam sesi ice breaking...

 Peserta perempuan yang "sporting"...

Fokus utama Kursus Khidmat Pelanggan ini ialah : 
  1. Membina keyakinan diri peserta
  2. Membentuk persepsi dan perspektif kerja yang betul sebagai matlamat utama
  3. Membentuk asas berpasukan dalam kerja
  4. Mempelajari asas dan prinsip dalam membentuk khidmat pelanggan super


 Ujian "stress"...

 Membuat pelanggan anda senyum ialah salah satu ciri utama khidmat pelanggan...

Seri Menanti Resort adalah salah satu pilihan terbaik untuk mana-mana organisasi yang mencari-cari tempat latihan atau kursus peringkat korporat. Dengan kemudahan bilik penginapan bertaraf 4 bintang, kaedah penyediaan makanan dan masakan ala kampung pastinya menggamit memori peserta untuk kembali ke sini.


Di samping itu juga, lokasi Seri Menanti yang berdekatan Istana Seri Menanti dan perkampungan masyarakat membolehkan para peserta menghayati nilai budaya masyarakat dalam kehidupan dan senibina rumah minangkabau. 

Pihak CSQ Training Centre telah merangka satu program Explorace Khidmat Pelanggan di mana para peserta diminta menyediakan barang-barang asas tertentu. Kemudiannya peserta diminta mencari salah satu rumah di perkampungan berhampiran untuk memasak barang-barang tersebut serta memberikan beberapa khidmat asas kepada tuan rumah. Antaranya mengemas ruang tamu, mengajar anak kecil membaca al quran atau membuat kerja sekolah serta menyediakan menu karipap panas untuk tuan rumah.

Sambutan masyarakat terhadap peserta juga amat baik dan memuaskan. Sudah pasti kemesraan dan suasana kampung di Seri Menanti memberikan satu pengalaman baru kepada warga call centre PTPTN untuk pulang dan membentuk cara kerja yang baru dan bertambah baik.

"If you focus on results, you will never change. If you focus on change, you will get results"

ADIOS

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...