Wednesday, November 9, 2011

CSQ Training di Felcra Training Centre bersama Jabatan Perpaduan Negara & Integrasi Nasional

Program       : Kursus Perpaduan 20122
Tarikh          : 30-31 Oktober 2011
Tempat        : Felcra Traininig Centre, Tebing Tinggi, Segamat, Johor
Peserta        : 40 guru Tabika dan kakitangan Jab. Perpaduan Negara & Integrasi Nasional Daerah Segamat

Pada tanggal 30 Oktober lepas, saya dijemput sebagai associate trainer bersama Felcra Training & Consultancy (FTC) untuk mengendalikan Kursus Perpaduan 2011 untuk para guru dan kakitangan Jab Perpaduan Negara & Integrasi Nasional Daerah Segamat.

Antara slot yang saya kendalikan ialah :

  1. Isu dan Cabaran Dalam Organisasi
  2. Motivasi Perpaduan ; Di Mana Hilangnya?
  3. Tazkirah Subuh : Ketenangan Hidup
  4. Pleno & Resolusi Kursus Perpaduan 2011

Sesi Ice breaking

Dalam kursus berjangka dua hari ini juga, diselitkan pelbagai aktiviti outdoor seperti water piping, Kembara Malam, Treasure Hunt dan Sukan perpaduan.

 Pembinaan kumpulan...







 Aktiviti Water Piping





 Saya cuba bermesra dengan seekor kuda bernama "Time"

 Aktiviti berakit memberikan nilai kerjasama kumpulan...


 Membersihkan kandang kuda, antara check point mencabar peserta...




Sekalung budi kepada YBhg En Roslan, selaku Pengurus di Pusat Latihan Felcra Tebing Tinggi yang sudi menjemput saya menjadi keluarga jurulatih FTC sepanjang dua hari. Banyak pengalaman hidup yang dikongsi beliau bersama saya. Saya telah memperolehi pengalaman hidup 47 tahun En Roslan hanya dalam masa dua hari. Suatu kesempatan "emas" buat saya. Juga kepada semua peserta dan kru FTC yang terlibat. Semoga kursus ini memberikan nilai tambah serta input yang berguna untuk perpaduan kakitangan dalam organisasi.

Terbaik ialah perkataan yang memapu menjinakkan kemarahan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...